KİMLER E-TEBLİGAT SİSTEMİNE GİRMEK ZORUNDA?
Tebliğe göre az sayıda istisna haricinde kapsama dahil edilen kişi ve kurumlar şunlar oldu:
Kurumlar vergisi mükellefleri
Gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri: Ticari (bakkal, market, mağaza vb.), zirai (çiftçiler, besiciler) ve serbest meslek kazancı (doktor, avukat, mali müşavir, mühendis vb.) elde edenler
Kollektif ve adi komandit şirketler
ÖTV II Sayılı Liste tescili yaptıranlar: Özel Tüketim Vergisi Kanunu'na ekli (II) sayılı listedeki kayıt ve tescile tabi taşıtları ilk iktisap (sıfır araç alımı) sırasında adına tescil ettiren gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller
BAŞVURU İÇİN SÜRE İŞLİYOR: GELECEK AYIN SONUNA KADAR
Mevcut Kayıtlı Olanlar: Tebliğin yayımından önce sisteme kayıt yaptırmış mükelleflerin yeniden başvuru yapmasına gerek bulunmuyor.
Yeni Kapsama Girenler: Henüz e-Tebligat kaydı olmayan mükelleflerin, tebliğin yayımlandığı tarihi izleyen ayın sonuna kadar (Kasım 2026 sonu) sisteme kayıt yaptırması zorunlu kılındı.
BAŞVURU VE ERİŞİM NASIL YAPILACAK?
Dijital Vergi Dairesi: Mükellefler vergi dairelerine gitmeden, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın Dijital Vergi Dairesi üzerinden e-posta ve SMS doğrulaması yaparak saniyeler içinde aktivasyon sağlayabilecek.
e-Devlet Kapısı Üzerinden Giriş: Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunmayan gerçek kişiler, doğrudan e-Devlet Kapısı üzerinden kimlik doğrulaması yaparak tebligatlarına ulaşabilecek ve dilerlerse sistem üzerinden yeni şifre tanımlayabilecek.
Vergi Daireleri: Dileyen mükellefler bizzat bağlı bulundukları vergi dairelerine müracaat ederek de form doldurup sisteme kaydolabilecek.




