banner388

Yeni Bir Canlı Türü Keşfedildi

Bilim insanlarının çalışmalarıyla, insanlar ve hayvanlar için zehirli olan arsenik elementini soluyabilen bir canlı türü keşfedildi.

09 Mayıs 2019 Perşembe 20:03
Yeni Bir Canlı Türü Keşfedildi

Washington Üniversitesi’nden bilim insanları, Ulusal Bilimler Akademisi Bildirileri (PNAS) dergisinde bilimsel araştırma yayınladı. Bilim insanlarının keşfine göre oksijensiz sularda yaşayabilen ve hatta arsenik soluyabilen bir canlı türü var. Araştırmalara göre, keşfedilen mikroorganizmalar 200 ila bin metre derinliklerde oksijen olmayan sularda yaşayabiliyor. Önceki araştırmalarında, oksijenin yokluğunda kükürt ve azot soluyan küçük deniz canlıları olduğunu keşfeden bilim insanları son bulgular sayesinde ilk kez arsenik soluyan bir canlı keşfedildi.

Araştırmacılar bunun gezegenimizde çok eski bir hayatta kalma yolu olduğunu düşünmesine rağmen bu yöntemin denizde kullanıldığının görülmesi, bilim dünyasında şaşkınlık yarattı.

Detaylı DNA analizi yapan araştırmacılar, arsenik temelli molekülleri, hayatta kalmak için, enerjiye dönüştürebilen iki gen buldu. Özellikle, oksijen olmadan, arsenit molekülünün arsenat molekülüne çevirmenin bir yolu da bulunmuş oldu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.