banner388

Astronomlardan Yeni Keşif!

Astronomlar, sadece 7.2 ışık yılı uzağında yer alan "Kahverengi Cüce"yi keşfetti!

28 Temmuz 2016 Perşembe 15:15
Astronomlardan Yeni Keşif!

Güneş Sistemi'mizin dışında su bulutlarının kanıtını Astronomlar  keşfetmiş bulunmakta. Fakat bu bulutlar, bir gezegenin etrafında bulunuyor, dolaşmıyor.US Santa Cruz baş önderliğindeki araştırma yapan görevliler, WISE 0855 isimli "kahverengi Cüce"nin tahmini 7.2 ışık yılı ile Dünya’ya yakın olduğu gözlemi yapıldı ve bunun yanında çevresinde su buharı olduğunun izlenimlerine ulaşıldı.Fakat kahverengi cüceler, kısaca ve bir yıldız olmayı başaramamış gaz ve toz bulutları olarak ifade ediliyor. Görevli ekip çalışanları, zorlu bir kızılötesi tayf analizi ile cücenin etrafında yer alan su emişine ait  işaretler bulma arayışlarında elde ettikleri bu sonucu belirlenen bir ölçüde tahmin edilen sonuç olduğu ifade ediyor.WISE 0855 isimli kahverengi cücenin, su ya da  buz bulutlarının oluşması için tam olarak gerekli ısıya sahip olduğu belirtildi. Artık bilim adamlarının Güneş Sistemi dışında su bulutları bulmak için belli bir yöntemleri bulunmakta ve bu yöntem, kahverengi cücelerin örnek olarak kullanılmaları ile uzayda bulunan su buharı yaygınlığı bilgisi için kullanabildikleri belirtildi. Bu buluş, bir dış gezegende su buharı bulmak kadar etkileyici olmasa da, bir başlangıç olduğu kesin olduğu söylemlerine yer verildi.

Son Güncelleme: 28.07.2016 15:40
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.