Cam tutucular serbest hale geldi.
İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi’nin talimatıyla hazırlanan yeni trafik kanunu uygulama yönetmeliği tamamlanarak yürürlüğe alındı.
Düzenlemeyle birlikte araç içi ekranlar ve hoparlör sistemlerine yönelik ceza uygulamaları konusundaki tartışmalar sona ererken, ön cama monte edilen telefon tutucular da resmen serbest kullanım kapsamına dahil edildi.
Multimedya ve ses sistemleriyle ilgili konu da netliğe kavuştu.
Araç kameralarının da belirlenen standartlara uygun şekilde kullanılması halinde ceza uygulanmayacağı açıklandı.
Yeni düzenlemeye göre araç içi ses sistemleriyle ilgili cezalar ise yalnızca sesin araç dışına taşması durumunda geçerli olacak.
Öte yandan multimedya sistemlerinin sürüş görüşünü engellemediği sürece serbest bırakıldığı ve bu kapsamda ceza kesilmeyeceği de yönetmelikte yer aldı.
Kaynak: Onedio.com