banner388

İkinci 'Dünya' hayal olmaktan çıktı!

Araştırmacıların açıklamış olduğu bilgilere göre güneşe en yakın yıldızın yörüngesinde dünyaya benzer özellikler gösteren bir gezegen keşfedildi.

25 Ağustos 2016 Perşembe 00:00
İkinci 'Dünya' hayal olmaktan çıktı!

Konu üzerinde uzun yıllardır çalışmalar yapan bilim adamları, Güneş Sistemi'ne en yakın yıldız Proxima Centauri'nin yörüngesinde dünyaya benzeyen bir gezegen keşfetti.

Uluslararası bilim adamlarından oluşan "Pale Red Dot" kurulu uzun araştırmalar sonucunda yaptığı buluşunu kamuoyuyla paylaştı.

Bilim adamlarının yapmış olduğu açıklamada, yeni bulunan gezegenin, dünyaya benzediği ve güneşten çok daha küçük ve soğuk olan "kırmızı cüce yıldız" Proxima Centauri'nin yörüngesinde bulunduğu bildirildi.

Uluslararası bilim insanlarının, Şili'deki La Silla Gözlemevi'nde hassas spektrometre kullanarak yaptığı keşifle ortaya çıkarılan ve "Proxima b" adı verilen gezegenin dünyanın 1,3 katı büyüklüğünde olduğu ve dünyadan 1,2 ışık yılı uzaklıkta bulunduğu belirtildi.

Bilim adamları kurulunda yer alan Carnegie Bilim Kurumu'ndan Paul Butler, konuyla ilgili açıklamada, buluşun 30 yıllık bir araştırma neticesinde elde edildiğini bildirdi. Butler ayrıca, çalışmalarının dünyaya en yakın gezegenler etrafında yüzlerce gezegen keşfettiğini kaydetti.

Son Güncelleme: 26.08.2016 00:00
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.